Tuesday, April 21, 2009

kenapa semua ini perlu berlaku

kenapa semuaini harus terjadi, adakah aku meminta semua ini untuk berlaku. aku mencari-carijawapanya. aku terfikir, kenapa tuhan itu menduga ake dengan cara sebegini.tetapi apabila direnungkan kembali, tuhan itu mempunyai pelbagai cara untuk menduga makhluknya. aku bersyukur aku mampu menghadapinya dengan tabah,tetapi pada hari ini aku merasakan ujian yang aku hadapi sangatlah berat. hari ini aku ada exam, walaupun akutak suka subjek tersebut, aku tetap belajar, tetap ulangkaji, aku berusaha sebab bagi aku usaha tangga kejayaan, siapa berusaha dia pasti berjaya. hari ini soalan exam boleh dikatakan agak susah, sebab aku tak dapatjawab dengan sempurna padahal soalan itu aku dah buat latihan banyak kali. aku betul-betul tak tahu sama ada aku boleh dapat markah ke tak, aku betul-betul berharap aku tak repeat paper tersebut, aku harap sangat tuhan memurahkan rezekiku. kenapalah aku patut belajar semua ini? kerana setiap ilmu itu datang daripadanya

No comments:

Post a Comment